Mias Oas

2014-05-24
21:23:00

140517-21 Balkong, kolonilott, bebis, katter...
Inte blivit så många tillfällen att sitta och njuta på balkongen i år, men förra lördagen fick jag lite barnpassning. :)
Älskar den skira grönskan, hela sommaren ligger framför oss! Balkonglåda med skyddsnät för krafsande katter:
Penséerna från trädgårdsmässan lever än, trots att jag inte vattnat särskilt flitigt.
18 maj. Spjälsäng på målning. Den ska ut till kolonistugan sedan, så att vi kan övernatta där halva familjen. Kattabarnen får stanna hemma i lägenheten. :)
Hemma i läggan sover vi fortfarande på madrasser på golvet... 6-8 veckors leveranstid av nya sängarna från Sängvaruhuset Sova. Nådigt less att sova på hårt underlag. Den här 40-åriga kroppen känns som 80 när den ska ta sig upp på morgonen. Lilla Sassi är dock så lätt att hon nog inte märker någon skillnad. Tror att hon tycker det är mysigt att ha sin lilla madrass bredvid min. Mamma är nära till hands för tröst eller mat på natten. :)
Mikael grävde upp några fler spireor till Anna och Jocke. Den sista var dock en gigant med gamla fula grenar så den står kvar.
 
En bokhylla slängd i sophuset hemma satte igång min återbruksfantasi. En hylla till Sassinen? Ett dockhus? Jag tog dock inte hem den. Mikael är less på allt skräp som jag släpar hem från sophuset. :)
På onsdag kväll tvingade jag Mikael att köra ut oss till lotten. Jag hade sådan abstinens och mår bra psykiskt av att vara där ute. Om det så bara är för att se syrenen knoppas. :)
Lökar i syrenbersån. Tar nog lite tid innan liljorna blommar i skugghörnan:
Syrenbersåm/skugghörnan:
Gräsmattan som vi sådde förra hösten tog sig aldrig. Nu tar ogräset över, men vi har inte tid att fixa till den:
Humlen växer med räserfart!
En vallmo vid portalen?
Det spirar i rabatten vid stugan. Den som vi ska höja upp och muromgärda bara vi hittar billig mursten! 
Pärlhyacinter mitt i rabatten. De har tagit sig dit själva tror jag. :)
Sassi-gumman glad över att åka hem!
Björnbärsskottet vi fick av lottgrannarna har växt otroligt!
Blåsippor(?) Vid entréportalen:
Cykelparkeringen: Styvmorsvioler och gamla penséer som jag har planterat om:  
Violvivor?
Rosenbuskar i rabatten vid cykelparkeringen.
Cykelparkeringen:
Fanny och Alex kramades så sött hemma:
Fredagsmys med alkoholfri öl och pizza:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: