Mias Oas

2015-08-11
22:00:00

Juni på kolonilotten
Jasmins familjeträd som hon fick av farmor förra året blommade i juni:
Blomster från en annan kvist av äppelträdet:
 
Fick hjälp att smalna av rosenhallonhäcken och fick då plats med en trekantig rabatt bakom äppelträdet:
Bland iris och en knölar som jag fick av en vän, kastade jag ut frön från vallmo som jag hade sparat:
Fick en hög stenar av lottgrannen Carina. Lekablocken hade tidigare varit underrede till vår "soffa" på balkongen hemma i lägenheten, men vi tog ut dem på lotten för att bygga en mur av.   
Stugan sedd från vägen:
Tulpanerna blommade. Kommer inte ihåg riktigt men tror att jag köpte dem förra hösten och satte lökarna ganska sent på hösten...
Syrenen i förgrunden fick vi av också av vår lottegranne, och den blev perfekt i kröken på gången!  
Plockade en bukett blommor till snälla grannen Ulla som såg efter Jasmin så att vi hann jobba undan lite på lotten. Svårt med en nyfiken och orädd 1,5-åring att få något gjort. :)
Jasmin hjälper till att gräva i rabatten:   
Lilla hjärtat.
Mikael tog sig an projekt demontering av pallkragar...
 
För att bilda en stjärna:
Köpte en alv åt Jasmin på Smultronstället:
Björnbärsbusken skjuter många skott!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: