Mias Oas

2014-03-31
22:34:00

140330 Tredje besöket på lotten
En grå och kulen marseftermiddag packade vi bebis och åkte ut på lotten för att kolla läget. Så här mycket hade det tinat på vägen mot lotten:
 
Stugan. Tjälen har ställt till det lite, men det brukar rätta till sig. :) Här skulle jag vilja ha lite växtlighet mot stugväggen, men vet inte hur... Spaljé på väggen? Vilken växt? Är sugen på löjtnantshjärta, men den blir inte så hög förstås...
 
Entréportalen står kvar också:
 
Altanen som Mikael sopade ren från snö första gången vi var ut till lotten i år:
Tro om gräsfröna som inte hann gro förra hösten, överlevt vintern och kan gro nu till våren?
Annars får vi så igen.
"Skugghörnet/syrenbersån" där möblerna fått en presenning som vinterskydd:
Portalen och pergolan står kvar:
Mikael och Jasmin vid entréportalen:
Rabatten framför stugan som ska bli muromgärdad och upphöjd:
Entréportalen sedd från pergolan:
Det har tinat mycket på östsidan av stugan:
Lotten sedd från sydöstra hörnet:
 
 
 
Kommentarer:

Hej!
Kul att hitta din blogg eftersom jag med har en kolonistuga i Umeå, i Villanäs.

Svar: Vad kul! Jag har varit nyfiken på att åka dit och kika. Stugorna verkar ruskigt fina där! :)
Maria

2014-04-02 @ 19:28:19
#2: Lilian labba

Så fint ni har det. Själv har jag en odlingslott i Röbäck.
Häftigt om man hade stuga på lotten.
Ha de gott.
Lilian

Svar: Tack! :) Visst är det roligt med odling! :)
Maria

2014-04-03 @ 07:08:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: