Mias Oas

2014-06-30
21:35:00

140629 Tusen trädgårdar på Vadforsen koloniområde
Bästa vännerna Anna och Jocke hälsade på under dagen, vilket Jasmin också tyckte var kul. :)  
Nämen Jasmin, inte hoppa på "Gilbert"! :)
Förutom att visa upp vår lott för allmänheten så passade vi även på att fika och kika på grannarnas lotter. Den här lotten var riktigt spännande med olika "rum" och alla möjliga blommor i pastellfärger. Läcker aprikos vallmo:
Krollilja och lite av varje:
Blomhav:
Anna i pergolan:
Tillbaka på vår lott så blev Jasmin mycket gladare efter lite "läh" (hennes ord för mat) och en tupplur bredvid mamma. Klänningen har hon fått av kusinerna Simon och Thilde, hatten av pappa och skorna av våra kompisar Kerstin och Joel.
På kvällen, när Mikael hade gått hem med Jasmin till lägenheten, så fick jag en massa tips och råd av lottgrannarna Anna och Per. Ska flytta alla växter från den rabatt som ska upphöjas, och några fick flytta hit. Jag skulle klippa av de Iris som är i blom på de här, men det hann jag glömma bort. Får göra det nästa gång jag är på kollot.
Och här stod de innan. Många fler som ska flyttas, men som synes på förra bilden så är det fullt vid altanen nu... Vet inte var jag ska flytta resterande. Lottgrannen Anna såg dessutom bladrosetter av en massa fingerborgsblommor, så de ska jag flytta till krukor! Älskar digitalis. (Fast jag vet att de är giftiga, men jag behöver ju inte mata Jasmin med dem.)
Rabattkanten som ska grävas ner, är ett återbruk!
De kommer från trätrall som gått sönder på balkongen hemma i lägemheten.
Istället för att slänga bitarna har jag sparat dem, och i förrgår fick Mikael en snilleblixt! Spika upp dem på syllpapp och gräva ner som rabattkant! Visst blir det snyggt! Älska återbruk! :) Slänga saker gör ont i själen.  
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: