Mias Oas

2014-06-28
23:16:00

140627-28 Inför Tusen Trädgårdar på Vadforsen koloniområde
Den 27 juni fick vi barnvakt av supersnälla grannarna Ulla och Roland, och passade på att hinna göra lite på lotten. Vi hann rensa gången utanför lotten inför Tusen Trädgårdar på söndag, och även börja flytta redskap till "ryggsäcken" som Mikael byggt bak på stugan.
Den 28 juni hjälptes kolonister åt att göra i ordning vid fikatältet inför Tusen Trädgårdar. Mikael hjälpte till och jag gick dit med Jasmin när hon blev för otålig att bara vara med mig på lotten. Lilla fröken är ytterst social och kräver mycket människor omkring sig. :)
Tältuppsättning:
Mikael blev övertalad att visa upp vår lott. Jag hade sagt nej pga att vi inte hunnit rensa och snygga till i år. Nåja, det är ju kul och bättre att göra nåt kul av det än att noja över ogräset. Medan Mikael gick hem med J i barnvagnen så snyggade jag upp lite. 
Plockade upp högar med gammalt rens och vattnade ner jorden i gräsmattorna. Såg lite fräschare ut. :) Tidigare på dagen så hade jag satt jordgubbsplantor i krukor:
Sköljde bort jord och fågelbajs från gångarna:
 
Jordgubbsplantorna mådde säkert inte dåligt av vattnet heller. :)
 
Tyvärr så gillar väl ogräset mellan plattor och plantor också vattningen...
Mikael började bygga en rabattkant idag. Träbitar från trätrall som gått sönder på balkongen till lägenheten, spikade han upp på syllpapp. Här test för att se hur mycket mer som behövs. Och så tog det slut på spik... De ska förstås grävas ner en bit. Sedan ska rabatten så småningom höjas.
Planterade jordgubbsplant och förgätimigej i krukor. Blev lite roligare på östsidan av stugan:
 
Cykelparkeringsrabatten med brokbladig kirskål, daggkåpa, violer och vitsippor av olika slag:
 
Hejdå för idag stugan:
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: