Mias Oas

2014-06-26
21:47:00

140624-26 Lotten
Lotten 24 juni. Mikael började bygga en hylla för vattendunken, för att underlätta diskning:
Jordgubbskart bland ogräs:
Kvällsljus:
Violhörnet vid cykelparkeringen. Dit flyttar jag alla violer och gamla penseer jag hittar på lotten. :)
 
26 juni. Grannen Ivar har trimmat häcken till höger. Snyggt!
Skugghörnan:
Finns inte pengar till sommarblommor så går det alltid att gräva upp jordgubbsplantor till alla krukor:
 
Mikael och Jasmin busar i kuddhavet i stugan:
Rabarbersoppa med banan:
MIkael färdig med hyllan till vatttendunken. Nu ska väl disken gå lättare:
Och här rinner vattnet rätt ner i diskbaljan. Vilken lyx! :)
Mikael gick hem med Jasmin tidigare än mig och jag stannade kvar och röjde upp och diskade undan:
Fotade lite ute innan jag cyklade hem:
Rensade upp där spireabuskarna som vi ska ge bort har stått. Inte så snyggt att jag hällde diskvattnet där innan jag tog bilden, men men...
Lupinerna har en härlig blåfärg!
Stugan sedd från vägen:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: