Mias Oas

2014-06-21
02:23:00

140617-140618 Loppisfynd och en tur till Smultronstället
En promenad till Röda Korsets loppis på Mariedal resulterade i två rosenkuddar med rosaprickig baksida för 30:- och en söt teburk för 20:-:
  
 
För jag behövde ju verkligen ännu en teburk... :)
I onsdags blev det en spontan eftermiddagsutflykt till återvinningen vid Strömpilen och blev ääntligen av med skrotet vi har haft i bilen länge (gammal elektronik). Sedan en snabbis in på loppisen och köpte plastskedar och en drickmugg till Jasmin och nånting mer som jag i min trötthet nu mitt i natten har glömt bort... :)
När vi ändå var ute och åkte åt det hållet så åkte vi till Smultronstället. Åh så fina saker de har!!!
 
Den här soffan i smide var inte helt fel:
Eller denna paviljong:
Dammar är fina inslag i trädgårdar:
Fint planerat överallt på Smultronstället:
En gargoyle:
En faun/älva som Jasmin blev jätteförtjust i!!! Hon började nästan gråta när vi skulle gå vidare. Kanske måste köpta den då? ;)
Kommentar överflödig:
En "weeping angel". (Dr Who-referens)
Å så ut till lotten efteråt för att äta upp lite matrester från helgens grillning.
Det blev en sen kväll för lillan, men tur att solen tittar in länge på lotten, särskilt nu i juni:
Rosen i syrenbersån blommar. Ursäkta dålig bild, men liten var otålig att få komma hem och sova:
Syrenen blommar, tanig som den är:
Å så en midsommartårta från den 21 juni:
 
 
Taggar: smultronstället,umeå,smide,soffa,syren,ros,tårta;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: