Mias Oas

2014-01-05
19:23:00

140105 Tråkig start på året
Året började tråkigt med mormors begravning den 2 januari. Det enda positiva var att få träffa kusiner, kusinbarn, moster och hennes man, med flera. Vi kom överens om att det är alldeles för sällan vi träffas och ska försöka få till några träffar i Övik i sommar. :)
 
Vid bouppdelningen så fick jag överta två saker som betyder mycket för alla oss kusiner: speldosan och karamellskålen. Har dåligt samvete för att jag fick båda, men jag lovade att bjuda på polkagrisar ur skålen om de kommer och hälsar på här i Umeå.
 
På jularna som hela vår tjocka släkt firade i mormor och morfars hus i Hamrånge stod nämligen skålen i hörnet på vardagsrummet fylld med polkagrisar och det blev en sport att försiktigt lyfta locket när vi nallade godis så att det inte klirrade. Speldosan brukade morfar dra upp. Den verkar tyvärr trasig nu, men jag ska se om jag hittar någon som kan laga den. Själva flaskan vill jag minnas var fylld med lite starkare dryck för de vuxna. :) 
 
Oskar blev mest glad över kartongen som allt var packat i:
Och somnade såklart där också. <3
Mikael var med Jasmin hos svärmor under begravningen. Svärmor skickade med en plåtask med jättegod fudge. Eh hrmm... Fudgen är redan slut..
Sedan när vi kom hem pajade bilbatteriet... Tur i oturen preciiis utanför garageuppfarten så det var bara för mig och mamma att knuffa ner bilen i garaget. Bilen funkade tack och lov idag när Mikael skjutsade mamma till flyget. Fast det är tråkigt att mamma har åkt hem, men vi ses nog till våren. :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: