Mias Oas

2014-08-16
18:17:27

140814 Malva i skugghörnet, ryggsäck och räcke på stugan
Ett av äpplena på äppelträdet hade trillat ner. Jag var sugen på att äta upp det, men tog in det i stugan. Funderar på att koka mos och ge till Jasmin så att hon får smaka det första äpplet på sitt träd. :)
Det andra äpplet satt kvar:
 
Vi hade barnvakt så vi hann göra lite på lotten. Jag rensade upp i skugghörnet/syrenbersån. Planterade två vita malvor bakom gallret:  
Sågade av en gren som hängde ner från trädet. Den skymde grannens stege tidigare, men den var liksom inte snygg.
 
Det tog tiiiid att gräva upp lupinerna! Vilka rötter!!! Men till slut så... Tänkte dock inte på att cykelparkeringen kanske inte är den roligaste utsikten från bänken vid stugan. Jag sitter där rätt ofta under varma sommardagar, så det är ju kul med en fin utsikt... Tror ändå inte att jag vill ha något högt där, funderar på att flytta dit jättedaggkåpan att välla över den bruna kanten?
Rabatten i övrigt ska göras om. Rensade en massa växter där ifjol, vilket ledde till att rosorna trivdes och växte på sig, så att det återigen är alldeles för trångt i rabatten... (till vänster)
Mikael snickrade klart sista dörren till ryggsäcken. Den omålade längst till vänster:  
Vi får måla när vi får tid, förhoppningsvis innan vintern för virkets skull. Mikael satte även fast tvärslåarna på nybyggda räcket:
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: