Mias Oas

2014-08-01
22:51:00

140721-31 Bad, kolonilott och balkong
Senaste veckorna har varit så fruktansvärt varma att vi inte orkat annat än att ligga på stranden på dagarna. När mamma var här så rensade hon dock på lotten. Sedan körde vi vattenspridaren. Jordgubbslandet 21 juli:
 
Rabatten framför stugan där vallmo har frösått sig själv. :) 
Natthimmel 22 juli:
Fanny 23 juli. Lite hängig pga värmen och deprimerad för att vi inte har tid med henne. :(
Bäcksjön 25 juli:
Solcellslampor från Biltema:
36 grader i skuggan på balkongen den 26 juli...
Mikael och Jasmin på promenad vid Bäcksjön 27 juli:
"Bara" 27 grader, den 28 juli. Åkte med Fanny till Röbäck för uppvätskning, njurkoll och b-vitamin. Norska veterinären sa dock att hon inte ens varit uttorkad... Men men... bättre en gång för mycket. Hem och massa kärlek och uppmärksamhet till Fanny.
Äntligen kom regnet! Vi behövde inte åka ut till lotten för att vattna:
Den 29 juli fick jag hjälp av Trädklippet med planering av lotten, främst rabatter som jag behövde hjälp med:
Ett bord i soprummet som jag skulle vilja ta och fixa. Måla vitt, decoupage på skivan och perfekt till stugan! Till och med plats för saker under. :) Men jag vågar inte gå och hämta bordet. Grannarna tror väl jag är tokig. :)
Himmel över Ersboda 30 juli:
Försöker få Jasmin att sova i sin egen säng, efter att hon ramlat ur våran... Det går inte så bra. Hon gråter varje gång hon vaknar där... :(
31 juli. Apelsinträdet på balkongen skulle verkligen behöva beskäras!
Svalkade oss på balkongen och sjöng "Over the Rainbow". Testa själva att ta de höga tonerna när ni bär en sprattlande 10-kilos bebis. Inte lätt! :)
1 augusti. Fick barnvakt och åkte ut på lotten för att våldsjobba. :) Glömde dock att fota allt vi gjorde. Mikael tömde redskapsboden som grannen ska köpa. Jag flyttade en växt som stod mot boden. Började flytta Bergenian bredvid jordgubbslandet till utkanten av syrenbersån. De växer ändå ut i gången och är i vägen. Klippte ner rosenhallon för att bredda passagen den vägen som lottgrannen ska frakta boden på. Plockade undan, vattnade krukor, pratade med grannar och åt lunch.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: