Mias Oas

2013-09-26
18:35:31

130926 Veckan som var: loppisfynd, egenodlad paprika och annat
Förra fredagen var jag på utförsäljning på Linas tur och retur. Hade så jäkla ont att jag bara orkade gå ett varv. Hittade dock den här söta rosenmönstrade duken för 15:-. :)
 
I söndags hade vi loppis här i kvarteret. Jag och Mikael sålde för ca 480:-, men så köpte jag en läslampa (till stugan) för 25:- och champagneglas för 30:-... Den här blir nog söt i stugan:
I måndags var vi ut på lotten en sväng efter Mikael hade slutat jobbet. Började vintra upp i stugan, plocka bort sängkläder, ta hem mat och sånt.
 
Plockade av tyget från en av de gamla madrasserna som Mikael fick dela på längden. Den delade madrassen ska tillsammans med en annan madrass bli ett ryggstöd till ena sängen. Ska bara lösa problemet med hur jag ska kunna sy ett snyggt överdrag, när jag inte ens kan sy en raksöm... :)
 
Tyget är ju rätt coolt, så det fotade jag och la upp på Facebook om nån ville ha det. En kompis nappade. Ska bli spännande att se vad hon gör av det. :)
Att plocka in alla växter från balkongen gjorde susen. Paprikan har börjat mogna:
Och hamnade tillsammans med en squash från Broparken i en soppa:
Igår, onsdag blev vi hastigt och lustigt med tvättmaskin. Det var en tjej som skänkte bort sin på en Ge- och ta-grupp på Facebook. Fick hjälp av en granne att få in den i bilen och sedan upp till lägenheten. Nu ska den bara kopplas in så kommer det bli mycket lättare att ta hand om all bebistvätt när vår dotter väl kommer till världen. :)
Idag kom första snön! Lite tidigt, men vi får hoppas att det var en engångsföreteelse av Kung Bore och att han har vett att vänta åtminstone till slutet av oktober med nästa snöfall. :)
 
Katterna blir så överlyckliga när de får sova i sovrummet. Så här avslappnade var de i morse:
Oskar tyckte att mamma kom och störde med blixten när han sov så skönt...
Jag fick ta min eftermiddagslur i kontoret. Sen var det dags för föräldraträff. Efter träffen dök det upp en liten kattunge på Västra Ersboda Torg. Kissepojken hade tydligen följt efter en mamma och hennes barn ända från Östra Ersboda. Mikael gick in och köpte pizza till middag.
 
Jag bar hem kisse, tog in honom i kontoret till kattlåda och kattmat och ringde polisen och Djurskyddet. Nu väntar jag bara på att ägarna ska ringa polisen och kontakta mig så att de kan hämta sin lilla skatt. Kolla vilken snygging! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: