Mias Oas

2013-09-21
16:09:00

130921 nedklippning av plantor
Tog mig en tantlur på 2 timmar i eftermiddags och efter det så orkade jag ansa alla tomatplantor, chili- och paprikaplantor på balkongen och i lägenheten:
Klippte bort blad och blommor för att växtkraften ska gå till frukten som redan finns:
  
Småtomaterna:
 
Trötta och lusiga växter. :(
I veckan blev det en snabbgratäng. Stekte på squash från kollot, kokade tomatsås med buljong och röda linser, varvade i en ugnssäker form och ost ovanpå. 225 grader, ca 25-30 min.
Kvällsmys i soffan med min älskade Oskar. <3
 
Skiffer är dyrt! Jag köpte ca 2 kvm på en loppis för 500:- för något år sedan.
Total kaos i köket! Bostaden håller på att lacka om köksluckor och lådor. Lådornas innehåll är spritt på köksbord och diskbänk...
 
Som om det inte var trångt i köket ändå... Enligt meddelandet de lämnade skulle det ta 10 dagar. Det var igår, fredag, det.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: