Mias Oas

2013-10-13
22:33:00

131013 Sy stolsdynor
Dessa tre stolar behövde stolsdynor. Så jag försökte mig på att sy, utifrån stolsdynorna till de gamla stolarna (som gick sönder i somras) som var fyrkantiga. De nya stolarna har dock runda sitsar:
Det här med att mäta och planera är ingenting för mig så jag satte bara igång att klippa sönder och idag har jag äntligen sytt två stycken. Så här blev resultatet:
Tja, ingen kan beskylla mig för att kunna sy bra i alla fall... Skumgummidynorna hade samma form, men efter att jag hade sytt överdragen så blev en rund och en avlång... :) Men, men, om man aldrig testar så lär man sig aldrig något heller. Så det så!
 
Jag har gott om tyg till den sista stolsdynan, så nu återstår bara att hitta en liten, liten bit tunn skumgummi till den gröna stolen... :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: