Mias Oas

2013-05-10
22:36:00

130510 Hektisk vecka
Har varit sjukt produktiv den här veckan. Pluggat järnet, varit på lotten och målat takpanel, rensat, planterat Clematis och börjat måla köket hemma i lägenheten.
 
Idag cyklade jag ut en sväng vid 19-tiden och grejade lite. Vattnet i ån utanför kollot är rejält högt!
Nån fulbuske som jag har planterat framför altanen har börjat knoppas. Ska bli spännande att se vad alla buskar är för nåt och om de blir mindre fula nu när de har flyttat och fått näringsrik och fin jord.
Några av Narcisserna som jag satte i höstas har börjat titta upp. Trodde att alla lökar hade ruttnat efter den blöta hösten, så det var en glad överraskning.
Nån fulbuske som står i fulhörnet bakom jordgubbsplantorna. Tydligen fick busken bär i höstas. Ingen aning vad det är för en buske:
Flyttade pallkragar till det hörn där jag ska odla i år. Hoppas få tid att fylla dem med jord och sätta potatis och så allt som ska sås. Har fortfarande en miljard takpaneler som ska målas, två varv till, och sedan ska vi luska ut hur tusan man isolerar taket på rätt sätt.
När jag kom hem låg fortfarande en hög galgar utanför dörren efter en granne som flyttade i början av veckan. Jag snodde åt mig de här tre och tänkte pimpa två till stugan och behålla den kraftiga i lägenheten, till jackor, kappor eller dylikt. De två kurviga funderar jag på att måla vita och sedan hänga upp två fina sommarklänningar på  en vägg i stugan som prydnad. :)
 
 
Taggar: odla,pallkrage,vadforsen,koloniträdgård,lott,pimpa,galgar;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: