Mias Oas

2013-05-04
19:11:00

130504 En dag på lotten
Vi hade egentligen planerat att börja isolera taket i inre delen av kolonistugan idag, men istället för att åka till ByggMax och handla material så beslutade vi att förbereda först innan vi sätter igång. Fast först åkte vi på Clas Ohlson för att inhandla en ny portal till entrén. Gissa om jag är nöjd med den! :)
 
Nu är bara frågan, vad ska vi plantera som slingrar sig uppför portalen? Ursprungligen hade jag tänkt den jättevackra klätterrosen New Dawn, men jag tror att dess blekrosa blommor kommer att försvinna mot det vita stålet... Det krävs nog mer färgstarka blommor. Lånad bild:
 
Funderade på humle, men den måste klippas ner varje år, och jag har hört att humlen färgar av sig mot vitt... En röd eller starkt rosa ros hade varit snygg till häcken av vresrosor på var sida portalen, men jag tror inte att det finns någon sådan klätterros som klarar zon 5?  
 
 
Den nya portalen sedd genom en annan portal.
 
 
Det dök upp en hel del spännande när jag rensade i rabatten... Bra att man kommer ihåg vad man har planterat... :) Någon liljeväxt kanske?
 
Hittade en ärtskida med roliga frön. Någon som vet vilken växt den kommer ifrån?
 
Charmknutten/kollokatten Kasper kom som vanligt och höll oss sällskap.
 
Dagen avslutades med grillat.  
 
Taggar: vit,portal,clas,ohlson,romantisk,kolonilott;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: