Mias Oas

2013-06-25
21:35:35

130625 skuggrundeln och snickeri i stugan
Det blev en tur ut till lotten efter jobbet. I söndags planterade vi syrenskott som vi hade fått av en granne på kollot. Idag vände jag gjord och rensade bort kirskålsrötter där jag ska plantera Astilbe. Jorden innehåller även mycket rötter från lönnen och Rosenhallonen så jag funderar på att helt enkelt byta ut jorden där. Bilder kommer när Astilben är på plats. :)
Mikael spikade fast panel på sidan av diskbänken så att man ska slippa se allt skräp därunder.
Sedan på med en kantlist. Det ska naturligtvis målas, men det hanns inte med ikväll. Vi röjde upp lite i stugan, en massa målarfärgsburkar som har ockuperat matbordet så att vi inte ryms att sitta där och äta. Där står en massa krukor också som ska tas hem, men det tar vi någon gång när vi har bilen och inte cyklarna. :)
 
Framöver ska sladdarna dras om också så vi slipper snubbelsladdar tvärs över golvet. Lite opraktiskt när man ska sopa...
 
Och så lite bilder av min älsklingspojk. Jobbade hemifrån idag, men jag behövde inte vara ensam. Oskar stjälpte till att skriva artiklar. :) Charmknutten! <3
Vackrast!
Tröttast!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: