Mias Oas

2013-06-16
17:59:00

130616 Fixat i köket
Idag har vi fixat i köket på kolonistugan. Jag har diskat igenom ALLT porslin efter en fågels framfart i stugan. Mikael har snickrat klart skåpet. Det saknas lite lister i taket och på sidan av skåpet, men det får bli en annan dag:  
Jag har äntligen fått upp tyget framför diskbänken. Det plus dörren på skåpet gör väldigt mycket för att det ska se mer städat ut i stugan. Tur att att jag inte fotade kaoset bakom ryggen bara, hehe.
 
Dörren är lite böjd. Mikael hade en tanke att skruva upp en bräda på baksidan av den för att raka till den. Vi får se om det blir av.

Förutom köket så har jag även fortsatt rensa och gräva bort grässvål där syrenbersån ska stå. Funderar på att byta ut jorden helt och hållet där eftersom den är full av kirskål- och gräsrötter, samt är tung brunlera som kanske inte blir så lätt för syrenskotten att rota sig i?
 
Fick en stor planta oregano av en granne och löfte om att plocka rädisor och sallad hos en annan. Mums!
 
Vi avslutade dagen med att samla ihop alla filtar och kuddar som fågeln kan ha bajsat på i vinter och ska tvätta igenom allt ikväll.
 
Och så lite blombilder från igår. Aklejruta:
Vallmo som har frösått sig själv:
Potatislandet behöver rensas...
Humlen växer bara på ena sidan portalen:
Irisen har börjat blomma:
Akleja:
 
 
Taggar: shabby,chic,romantiskt,tyg,diskbänk;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: