Mias Oas

2013-07-24
22:06:00

130723-24 Övernattning och besök på lotten
Igår morse var mitt lilla Fanny-hjärta så här söt:
Och inatt när jag övernattade i stugan på lotten fick jag så här mysigt besök av "kollokatten" Kasper:
 
Kasper har en "blixt" mellan haklappen och bröstlappen:
Imorse blev det frukost på altanen i morgonsolen och utsikt över området. Den här utsikten kommer att försvinna från altanen när Mikael har byggt ett vindskydd (men vill en ha utsikt så går det alltid att sitta i "grusrummet" eller bakom stugan):
Idag fick vi finbesök av svärmor och Mikaels bror med fru. Men... stolarna står ju tomma? Jo, jag glömde fota medan de var på besök. Vill dock visa upp skugghörnet där vi satt och åt. :) Jätteskönt att sitta i skuggan när det är så varmt som det var idag... Imorgon är det strandläge som gäller!!!
Tog en brickhängare hemifrån och satte upp i köket för förvaring av skärbrädor och brickor som stod på hyllan under taket och ramlade ner i huvudet på en när man skulle komma åt dem. Ville egentligen hitta en brickhängare i lite mer "romantisk" stil på loppis, men har inte hittat någon, så den här får hänga där tills vidare. Den matchar ju den gröna stolen i färg i alla fall. :)
Funderar på att åtminstone måla trähänget på brickhängaren vitt, men då måste jag plocka bort banden... För bökigt!
Köket sett från entrén:
Loppisklockan och -spegeln vitmålade och upphängda:
Innan såg de ut så här:
 
Proportionerna på fönstret kommer att se bättre ut med ett par längre gardinlängder istället för de här förkrympta turkosa gardinerna. Min symaskin är dock på lagning och kommer inte att kunna hämtas förrän tidigast på fredag... Fast jag vill ändå inte sitta inne i lägenheten och sy när det är så fint väder. :)
Funderar på något av dessa tyger. Vet inte vilket som skulle passa bäst? Kanske måste ta ut dem till stugan och provhänga och fota för att få en bättre bild:  
 "Skugghörnet" sett från köket:
 
Taggar: shabby,chic,klocka,spegel,gardiner,inredning,sköldpaddsfärgad,katt;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: