Mias Oas

2013-07-18
20:07:00

130718 loppisfynd
Inatt var premiär för övernattning i stugan. Vaknade vid 5-tiden, vrålhungrig. Åt och lyckades somna om igen! Helt underbart! Ska nog sova fler nätter i stugan :). Lite bilder sett från min säng:
Frukost i "grusrummet" (blivande pergolan) med nyplockade jordgubbar och te av nyskördad mynta. Lyx!
Rabatten är finare i verkligheten, med den gigantiska lila klockan, blå Riddarsporren och gula... ja vad det nu är för blomma...
Åkervindan verkar klättra överallt. Himla vackra blad, synd att den är ett ogräs och får fula blommor bara. :(
Ett hav av rosa, vitt, blått och lila:
Torkar mynta till vintern:
Mikael var tvungen att jobba idag, men fördelen var att jag fick hänga med till Pingstkyrkans loppis som ligger alldeles i närheten av hans jobb. Under de cirka 1,5 timmar som han jobbade så botaniserade jag bland prylar. Den här tavlan var jag sugen på till stugan, men köpte den aldrig för jag var lite osäker på var den skulle rymmas...
Däremot en stekpanna, tvålar, badsalt, krokar och diverse hushållsprylar:
Och denna söta tavla i plåt för 65:-. Allt som allt gick det på 250:- Ungefär vad en ny stekpanna skulle ha kostat... Älskar loppis!
 
130717:
 
Skördade tre kastruller med potatis igår. Bytte ut en mot sallad och rädisor hos lottgrannen Carina. :)
   
Av det snodde vi ihop en rätt god Hallomisallad med honungsdressing. Den saknade dock lite sting, trots salladslök i så nästa gång kanske det blir mer kryddor.
Reportage om Anne-Mai och Stefan på 69:an i gårdagens VK. Förra veckan ett reportage om Anne-Marie som jag tyvärr glömde fota...
Utsikten från altanen är väl inte så där jättekul än:
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: