Mias Oas

2013-07-16
20:55:00

130716 Rent fönster och en eftermiddag på lotten
Det regnade i stort sett hela förmiddagen så jag passade på att putsa fönstret i kontoret/gästrummet, det som senare ska bli barnrum:
Oskar stjälpte till med gardinerna:
 
Med Instagramfiltret Kelvin blev det så här mysiga färger:
Och så med världens vackraste inredningsdetalj i fönstret - Oskar:
Väl ute på lotten så började Mikael dra el. Ska bli så skönt att slippa snubbla på sladdar! :)
Lite kaos som vanligt när något fixas, men jätteskönt att få det gjort innan nästa år, när vi har en liten bebis som kanske kryper omkring på golven? Vad vet jag? Jag kan ingenting om spädbarn. :)
Jag tillverkade två myggdödare av gamla plastflaskor, vatten, farinsocker och jäst. Ska bli spännande att se om de funkar...
Vi tog äntligen itu med att städa vi undan jättehögen med jord och ogräsrens! Den högen ligger nu några meter bort, utanför bild. :)
Lite fix kvar i skugghörnet också innan det är klart. Gräs och ogräs måste rensas runt de nysatta syrenerna till höger för att de ska få kraft att växa sig stora. Men jag har inte så bra ork för sånt, och magen börjar bli för stor också... :/ 
Vindskivor som ska rengöras, slipas och målas om. :( Målade dem förra året, men de har legat ute i vätan och jorden så det är bara att börja om från början...
Potatislandet har galet mycket blast. Börjar bli dags att skörda färskpotatis.
Broccolin växer:
Squash på G:
Iransk gurka:
Mörka moln är så vackert mot grönskan tycker jag. Nästan vackrare än en klarblå himmel:
Kvällssol med läsning och kakor är inte helt fel heller. :)
Igår gjorde vi hemmagjord jordgubbsglass. Utan glassmaskin, med handrörning en gång i halvtimmen. Blev supergod, men lite för mycket socker. Nästa gång ska jag bara ta en dl. Glassen hade inte riktigt fryst klart igår, men vi testade den idag också och... mums!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: