Mias Oas

2013-07-08
19:19:00

130708 senaste nytt från lotten och balkongen
Hittade en webbportal till trädgårdsbloggar: Bloggar om trädgård så nu ska jag anmäla den här bloggen dit. Och förstås kolla in alla andra trädgårdsbloggar! :)
 
Pustande tjockis med dålig kondis och gravidmage på vår kolonilott bland blommor och blader:
 
Det har inte blivit så mycket gjort i trädgården på senaste tiden trots att i alla fall jag har haft semester sedan torsdag förra veckan. Jag har varit hemma och vilat, städat, varit på dop, hälsat på svärmor i Övik, shoppat grejor till cykeln, fixat och donat med allehanda småting som inte orkas med under jobbveckorna...
 
Idag var vi äntligen ut i alla fall. Nyttiga godsaker på lotten:
 
Tömde redskapsboden och sorterade ut redskap och verktyg som vi har flera av, krukor och annat. Det blev två sopsäckar fulla med skräp också, så nu är det betydligt lättare att hitta i boden. :)
 
Fyra trasiga flaggstänger. Ska det vara nåt att spara på det? Vi behöll en och skruvade upp på redskapsboden.
 
Humleportalen blåste sönder idag. Det var bara att klippa ner humlen och demontera portalen.
Så här tomt och öppet blev det efteråt. Mikael ska bygga en ny, kraftig portal som klarar humlens tyngd. :)
En liten tröst är att pionen har slagit ut. Blommorna ser olika ut trots att de växer på samma planta:
Kollokatten Kasper kom på besök och charmade Mikael till att sitta obekvämt en stund medan han krävde gos. <3
Han blev lite ledsen när vi skulle åka hem. :( Men snart ska vi övernatta i stugan och då får han mer än gärna sova hos mig! Vi har tvättid ikväll så vi var tvungna att åka därifrån. Det skär alltid i hjärtat att lämna honom, men han är ju inte vår katt.
Och så lite bilder från balkongen. Den lille lille tomaten:
Ännu fler tomatplantor och en kruka med mina vita stenar som jag samlar på så fort jag hittar. Ser kanske galet ut med en snart 40-åring som samlar på stenar, men det skiter jag i. :)
 
Lyx & mysbalkongen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: humle,portal,kolonilott,ersmark,umeå,jordgubbar,skörd;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: