Mias Oas

2013-12-26
19:56:00

131226 December so far
Har inte hunnit blogga så mycket i höst. Här är anledningen: Anna Saga Isabella Jasmin som föddes 4 november. <3 Jasmin ville inte vara fotomodell för årets julkort:
Men med pappa var det bättre:
Advents-mys framför TV:n:
  
Granen hamnade först i kontoret
På grund av spegelbyrån som vi hade flyttat ut i vardagsrummet och tog plats:  
Lyckades dock flytta om i sovrummet så att vi kunde flytta tillbaka spegelbyrån igen. Och granen fick plats i vardagsrummet bredvid öppna spisen:
Oskar är en mer tacksam modell än Jasmin. Eller... han sover mer än han skriker i alla fall. :)
Temat för i år är "More is more":
Pepparkaksbak med osthyvel. Skulle nog fryst ner degen innan... Fast det doftade gott i alla fall. :)
Kokade knäck kvällen innan julafton. Den brändes vid. Jag blev lite ledsen i ögat.
Men kolan blev bra. Förutom att den smälte till en klump i godisskålarna sedan... Jaja, jag vet att man ska linda in dem i papper, men med en nyfödd bebis har man inte så mycket sammanhängande tid att göra saker på... :)
Oskar stjälpte till med klappinslagningen så vissa julklappar är "lite" skrynkliga... :)
JULAFTON
Julaftonen firade vi hemma med vår lilla familj: Jasmin (nyfött människobarn), Fanny, Alexander och Oskar (kattbarn). Jag sov halva dagen och orkade sedan klä upp mig lite:
Jasmin ville inte agera modell idag heller så jag haffade en även motsträvig Fanny.
Jasmins först jul. Tack, tomten!
Vi har fått en massa jättefina julklappar i år!
Bland annat det här fina bädd-setet:
Matchar övriga färger i sovrummet. Sängen hinner vi dock aldrig bädda och på bilden så hade Jasmin precis somnat så jag ville inte flytta henne:
På juldagen var det traditionsenlig julmiddag hos farmor. Jasmin stal uppmärksamheten. :)
Vi fick bland annat en jättefin löpare som svärmor har vävt. Rött och svart är dessutom mina favoritfärger. :D
Som sagt: Rött och svart. <3
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: