Mias Oas

2012-09-26
17:29:00

120926 ett ganska tråkigt inlägg
Det händer inte så mycket annat än jobb här. Snart är september slut. Känns vemodigt att sommaren och växtligheten lämnar oss. Här uppe i norr dröjer det ända till april-maj innan man kan börja med trädgårdsarbetet.
 
Nåja, man får pigga upp sig bäst det går. Idag klippte jag lugg. Har inte haft den här frisyren sedan 1982, när jag var 8 år... Blev varken lika vacker eller mystisk som Loreen, men håret mådde bra av en klippning i alla fall. :)
Före och efter bilder: 
 
 
Kasper-mannen har besökt oss varje gång vi har varit på lotten. Vi har skjustt hem honom några gånger men... "The cat came back, the very next day..."
 
Hittade ett mönster till en enkel väska som jag skulle vilja sy:
Tomaterna från balkongen har äntligen börjat mogna.
Penséerna blommar och är fina tack vare att jag kapade dem i augusti:
Här har jag börjat på en liten rabatt. Penséerna har jag tagit från balkongen istället för att slänga bort dem. De blir som små violer efter några år. Jättesött. Stenarna runt rabatten ska justeras och narcisslökar sättas. Har bara inte orkat/hunnit. Kanske till helgen.
 
Har fått  en ny fläkt i köket i lägenheten.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: