Mias Oas

2012-05-18
16:05:45

120518 Renovering av utemöbler

Idag blev det bara rengöring av utemöbler på lotten. Orkade inte mer idag.

Utegruppen som jag fyndade på loppis för 75:- förra lördagen och en bänk som jag köpte på Myrorna i höstas för 450:-.
Rengöra, olja in och måla om utemöbel Bänk från Myrorna

Sedan återstår slipning och inoljning och eventuellt målning. Vet dock inte om jag orkar måla om möblerna i år, så i så fall blir det bara olja så att de ska klara fukt.

Vi har några fler projekt i år som jag måste spara ork till:

- Bygga ny altan/veranda
- Eventuellt flytta redskapsboden
- Fylla upp jorden (blir många kärror med kompostjord och kommer att ta tid...)
- Så gräsmattor
- Eventuellt måla möblerna i stugan vita
- Fixa hissgardin/rullgardin och vanliga gardiner
- Fixa stugan så att man kan sova över
- Och det viktigaste av allt: ligga i solstolen och läsa bra böcker!!! :) Och grilla med goda vänner förstås.

Nu är klockan 16.00 men jag är ensam hemma ikväll så jag skippar nog middag. Det började regna på cykelturen hem från lotten så jag är lite frusen. En kopp te och en Bollywoodfilm kan nog värma upp kroppen. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: