Mias Oas

2012-07-27
19:53:06

120718 Bäcksjön - första (och enda?) doppet i år
Den 18 juli var det så varmt att vi bestämde oss för att åka till Bäcksjön. En granne hade berättat om den gamla cykelvägen som går mellan Ersmark och Bäcksjön, så vi cyklade från kolonilotten till badplatsen. 
Vi stannade till vid den södra stranden först, men den var så liten och hade ingen bra nedgång till vattnet så vi cyklade vidare till "vår" strand istället. Södra stranden:
  
 
Dale(k)stranden. Jag är den lilla pricken i vattnet. Riktigt varmt och skönt! :)
 
På kvällen grillade vi på lotten. Sedan blev det ett avsnitt Morden i Midsomer i stugan och mys med katten Kasper som kom på besök. :)
 
19 juli
Efter frukost i grusrummet slipade och målade jag andra varvet på hyllorna till köket.
 
När jag var på sista hyllan började det ösregna. Det var bara att skynda in med alla nymålade hyllor i stugan. Det var mysigt med åskoväder, men jag var rastlös för katterna hemma som hade varit ensamma sedan kvällen innan. Så fort det blev uppehåll så cyklade vi hem.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: