Mias Oas

2012-07-02
17:12:24

120623 Midsommardagen
Jag och Mikael övernattade för första gången i stugan midsommarnatten-midsommardagen. Jag frös och sov jättedåligt, men Mikael såg i alla fall pigg ut morgonen efter. :)
Midsommardagen


Tyvärr inget besök av Kasper på natten. Han hade gärna fått sova i stugan och värma mina fötter. :) Dagen efter behagade han dock komma tillbaka och krävde en massa gos. Tja, vad gör väl en crazy cat lady som jag? När en katt befaller är det bara att lyda:
Casper svart-vit katt från Ersmark Östra Ersboda Kasper svart-vit katt från Ersmark Östra Ersboda

"Klia mig under hakan! Gosa mig på magen!"
Kasper svart-vit katt från Ersmark Östra Ersboda

Mikael och Kasper trivs vid det nyanlagda "grusrummet".
Kasper svart-vit katt från Ersmark Östra Ersboda

I bakgrunden, det nyrensade jordgubbslandet. Mamma har verkligen jobbat järnet på lotten medan vi har varit på jobben.
Ersmark koloniområde, kolonilott 22

Stugan sedd från vägen:




Fick besök av Anna, Jocke och deras vackra kattflicka Aniara. Aniara tyckte det var spännande att se sig omkring, men ville sedan bara vara i den övervarma stugan. Nästa gång hon kommer på besök ska jag definitivt vädra ur lite värme ur stugan först! :)
Aniara, sköldpaddsfärgad och vit katt från Umeå


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: