Mias Oas

2012-01-04
22:09:17

Januari 2012...
Eftersom mitt liv är extremt tråkigt som sjukskriven så lägger jag upp lite random bilder.
Mycket förkyld Maria

Jag orkar i princip inte göra mer än kliva upp, duscha, äta frukost, borsta tänderna och sen väntar jag på kvällen så att jag ska få gå och sova igen. Är konstant trött trots att jag försöker äta mycket grönt, dricka mycket vatten, komma ut i dagsljuset och promenera, samt vila. Det sistnämnda är det jag är sämst på, så det blir bakläxa många dagar när jag har tagit ut mig. Det kan vara såna saker som att skotta balkongen, promenera till stugan, skura kök och badrum eller ta hand om tvätten själv. Det är verkligen inte kul att vara så här klen när man är van att vara igång hela dagarna.

Ska till läkaren nästa vecka och hoppas få tips på vad jag mer kan göra för att komma tillbaka och få hälsan åter fortare.

Det har snöat, töat och snöat igen i stora mängder, med halka och slask som följd. Har varit tvungen att skotta balkongen många gånger för att inte katterna ska tro att den är en enda stor härlig kattoalett. Det är ju så himla härligt att kunna sätta sig var som helst och sedan bara krafsa över. :) Inte så härligt för mig dock, när jag måste skura balkonggolvet på våren...
Skottat balkongen

Igår var jag ovanligt pigg (kan ha berott på att jag gick och la mig efter frukost, eller att jag åt bra den dagen) så på kvällen blev det bakning. När jag var klar trodde jag att jag skulle svimma av trötthet, så Mikael fick plocka ur tekakorna ur ugnen när jag kraschade i soffan.

Grahamstekakor på jäsning:
Grahamstekakor på jäsning:

Fanny är i alla fall VÄLDIGT glad att mamma är hemma sjukskriven och att hon får sova med mig i sovrummet. :)
Fanny i sängen
Kommentarer:
#1: Rebecca

Vila, vila, vila är det som gäller!

Jag finns på msn om du känner för lite kravlös social samvaro.

2012-01-05 @ 11:38:08
#2: Maria

Ja, det är väl så. Men det är ju så förbaskat tråkigt att inte orka nåt. Nu när jag har vilat några veckor så börjar hjärnan komma igång med idéer till en massa projekt också... Men tills jag orkar med det vardagliga får nog projekten ligga... :(

2012-01-05 @ 17:14:34
#3: Rebecca

Jag skulle snarare tipsa om att skriva ner dina projekt och sortera i tidsåtgång/arbete. Det kan ju tänkas att det finns något litet som du kan göra eller något som man kan göra i steg, typ en halvtimme åt gången.

När man har utmattningssymptom brukar det rekommenderas att man bara gör roliga saker ett tag för att samla kraft.



Behöver du nåt hobbyrelaterat så hör av dig.

2012-01-06 @ 11:08:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: