Mias Oas

2012-01-26
14:52:58

120126 Oskar sjuk (forts)

Måndag: Lilleman fick spendera hela dagen i Vännäs för vätskning och röntgen. Han var förstoppad så de tömde tarmen också.

Oskar

Tisdag och onsdag blev han lite piggare allt eftersom, började äta och dricka själv, men blev även tvångsmatad med A/D blandat med vatten och olja för att smörja tarmen. Mikael köpte en vattenfontän på tisdagen. Den blev mycket uppskattad. :)

Oskar dricker ur nya vattenfontänen Oskar låg i buren och fick dropp på Vännäs veterinärstation

Idag, torsdag: Hade bokat tid på Röbäck för att kolla lever- och njurvärden samt få uppvätskning, B-vitamin och kolla munnen. Det var tur det. Hans njurvärden var inte alls bra och vi fick åka hem med en påse K/D. 600:- för 5 kg...

Kostnader
Söndag: 4014:-
Måndag: 2138:-
Torsdag: 1875:- + 600:-
Sammanlagt: 8600 kronor hittills. Och då har jag inte räknat med vattenfontänen och all specialmat och godis vi har köpt för att få igång Oskars aptit. Men han är värd allt! Älskar honom så mycket!

Mikael håller på att fixa med försäkringspapper så att vi kan skicka in dem så fort som möjligt.

Kommentarer:
#1: Anna

Vilken tur att det finns försäkringar, ni får ju tillbaka nästan allt, det blir ju lätt många tusen när något händer.. hade de inte funnits så hade jag varit skuldsatt för Vincent och Aniaras veterinärvård för de är ju helt klart värda varje krona hur som helst som du säger :)

2012-01-27 @ 13:17:06
#2: Maria

Ja, jag ska bara komma mig för att gå ut i kylan och köpa frimärken och posta brevet... :)

2012-01-29 @ 15:18:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: