Mias Oas

2012-01-11
19:22:24

120111 Vårlängtan, katter och cup-cakes
Julen är på väg ut och våren in, i form av ljusa gardiner och två palmer från Plantagen. Halva priset!

Köpte tre buketter tulpaner för 100:- också. Vågar dock inte ha vasen stående någonstans där Alex kommer åt. Herr Putt-katt! Alex var i alla fall mycket glad över palmen. Den krukan får han jobba mer med för att knuffa ner. :)
Alexander palm

Läkaren har beordrat mig till dagliga promenader medan det är ljust och nu har jag fått en promenadkamrat också: grannen Ulla med hunden Nova. Nova vill dock stanna till och lukta ganska ofta så det blir ingen effektiv motion, men det är trevligt med ljus och trevligt att ha någon att prata med.

Idag var det så här vackert ute:
vinterpromenad vinterpromenad

vinterpromenad vinterpromenad

Här blev det ett konstigt ljusfenomen på en grangren:
vinterpromenad

När jag hade vilat någon timme efter promenaden gick jag över till grannen Olivia. Småkatterna samt f.d. skyggisarna Aina och Siv var framme och jag fick klappa dem både två. Det gick dock inte att fota dem, däremot "storebror" Bus:
Katten bus är gosig

Sist men inte minst så har jag nu för första gången i mitt liv gjort cup-cakes! Muffinsen vi bakade igår skulle egentligen ha glasyr med kakao i. När jag nu inte hade kakao så testade jag att smälta mörk blockchoklad och blanda med florsocker och sist guld- och silverdekor på toppen. Har inte smakat dem än, men de blev ganska fina (fast det syns inte på fotot som är taget med iPhone):
cupcakes choklad

Happ, det är ungefär vad jag orkar med på en dag, men jag kände mig ganska pigg efter promenaden och har, förutom motionerandet även börjat äta lite bättre. Förutom cup-cakes då... :)
Kommentarer:
#1: Olivia

Snygg han är den där Bus! Han måste vara väldigt trevlig!

2012-01-25 @ 13:16:20
#2: Maria

Mycket trevlig, duktig och snygg! :)

2012-01-26 @ 14:35:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: