Mias Oas

2012-08-25
21:52:00

120825 Altaninvigningsfest & kattmys
Dagens middag: soppa av egenodlad potatis och broccoli (plus rotselleri och lök från kylen, buljong och massa kryddor.) Blev riktigt god! Bild nummer 2 är av råvarorna. :)
 
 
Fyndade till stugan på Myrorna förra veckan: söt broderad duk till köksbordet. Två kastrullsunderlägg med rosor. En lång spets som jag ska fästa framtill på en lång hylla i köket.
 
 
Förra lördagen hade vi invigningsfest av altanen. Jag ville ha en kräftskiva, men eftersom ingen av oss eller våra vänner äter kräftor så blev det en "sensommarskiva". :) Under en parasoll. Med presenning över. Regnet skulle minsann inte hindra oss från att ha festen på altanen!
 
 
Lille Tim blev trött och Kasper-gubben också.
 
Vi rymdes 10 pers på altanen. Nåja, Tim satt visserligen i mamma Hannas knä, men i alla fall. :)
   
 
Mikael hade bakat en supergod paj med västerbottensost, kantareller och spenat. Mums! Vi körde knytkalas som vanligt så det blev lite grillat (halloumi och grönsaker), sallad, bröd och annat gott.
 
 
Efter att gästerna hade åkt hem dök Kasper upp. Vi myste lite i kökssoffan innan vi la oss i sängen och han sov med mig hela natten. Myyyysgubbe! Jag är så glad att jag får "låna" honom ibland. :)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: