Mias Oas

2012-08-10
21:48:00

120806-10 Altan etapp 2 och 3 + TT
6 augusti
 
Mikael fortsatte med etapp 2 av altanen:
 
10 augusti
Mikael fortsatte med hörnet/trappan.
  
 
Mikael hann inte bli riktigt klar med hörnet innan han var tvungen att ge sig iväg. Hans band The Grand Delusion spelar in en i deras studio.
 
När han hade åkt la jag ut skifferplattor på prov, från gången fram till trappan.
 
8 augusti: Shopping på Rusta.
Hittade den här fina rosa mattan. En normalstor soffmatta hade blivit för stor här, så den här blev perfekt. 
 
 
Hittade en söt vaxduk för typ 20:- Passar perfekt till kommande grillkvällar. :)
 
 
Två söta dörrmattor från Plantagen. Det var halva priset och jag kunde inte bestämma mig så jag köpte båda för 149 spänn. :)
 
 
Kasper-mannen på besök på lotten. Världens mysigaste kille. <3
 
 
Vi gick ett varv runt kolonin och kollade hur det ser ut vid ån.
    
 
Det lilla träbordet hade bara stått och tagit plats inne i stugan, men blev jättefint som tvättbord på altanen. Då slipper man dra in en massa jord varje gång man ska tvätta händerna också. :)
 
 
9 augusti
Lyckades få en klipptid efter jobbet. Före och efter:
 
Idag, fredag den 10 augusti, så har jag bland annat rensat upp i en av hallonrabatten och sedan täckt med tidningar och täckbark. Ser betydligt prydligare ut än innan.
 
Bara en dag kvar innan vi ska visa upp lotten på Tusen trädgårdar. Det blir till att jobba järnet imorgon, för att hinna med allt.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: