Mias Oas

2011-09-18
20:01:28

110918 Leda in regnvatten till köket?
Jag har en idé. Skulle vilja leda regnvatten från taket till en svart dunk på väggen (som värms upp av solen). Vattnet leds in till diskhon (helst via kranen men det krävs väl en del tryck för det) och sedan leds smutsvattnet till en hink utanför. Som man sedan kan vattna växter med.

Någon som vill komma och bygga åt mig? ;)

Nu fick jag själv gå ut och hämta regnvatten i tunnan, koka upp i tekokaren. Funkar ju det med, men skulle ju funka smidigare om man fick in ljummet vatten...
Diska i diskbaljor

Vitrinskåpet blev riktigt fint med vitfärg:
Vitt lantligt vitrinskåp

Hoppas att det här var sista färgvarvet på cafésetet. Får se imorgon om färgen har täckt helt.
Vit linoljefärg på utemöbler

En enkel lösning för tidningsförvaring. Denna hållare är egentligen till för toarullar, men jag tyckte den var så söt att den funkar i stugan. Går lätt att sy själv av exempelvis en löpare.
Romantisk tidningshängare

Kistan som följde med stugan luktade ganska starkt inuti. Eftersom jag har tänkt förvara kuddar och täcken i den så skurade jag ur den för att få  bort lukten.
Gammal kista

Det gick sisådär. Det ser ut att vara tjära i botten. Hur tusan får man bort det? Måla invändigt med någon supertäckande färg? 
Tjära i kista?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: