Mias Oas

2011-09-12
23:09:20

110911 Lovely day!
Dagen började med strålande sol och underbar höstvärme.

1. Fyndade ett miniväxthus för 150:- på Ersboda Folkets Hus loppis. Sedan gick vi ut till lotten med växthuset. Det var för stort för att lägga i cykelkorgen och för ömtåligt att sätta på pakethållaren. Jag bar växthuset medan Mikael ledde cyklarna till lotten. Vägen dit har aldrig känts så lång... 
2. Stod utomhus i shorts och linne i det underbara höstvädret och slipade ett caféset som ska målas vitt.
Miniväxthus Slipat utemöbler som ska målas vita

1. Benen på matbordet hade ruttnat så jag kapade en halv cm. Har lite slipning kvar, sedan inoljning och målning.

2. Mitt i möbelrenoveringen dök min nya kärlek Kasper upp. Han skulle ligga i mitt knä och få gos. Läänge... Till slut tippade jag av honom i solstolen. Där låg han själv en liten stund tills han blev ensam och frusen. Då var det bara att sätta sig och fortsätta gosa med honom. För snäll? Jag? Näää, man kan aldrig vara för snäll mot katter! :D

Kapat bordsben Kasper från Ersmark/Östra Ersboda

Fram mot eftermiddagen mulnade det på och på natten vaknade jag av världens åskknall!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: