Mias Oas

2011-09-10
21:38:44

110910 Min nya kärlek Kasper
Kasper kom på besök i stugan igen. Mitt hjärta svämmar över av kärlek till den killen och jag blir överlycklig varje gång jag träffar honom igen. :) Kanske är det för att han är gammal och klok och förstår allt man säger, eller så är det bara för att han verkar gilla mig också?
Katten Kasper
Mikael fotade snyggingen med Hipstamatic

Ringde ägaren. Hon berättade att Kasper inte kommer överens med en av hundarna som hon är hundvakt åt nu, och trodde inte att det var nån idé att hämta honom förrän på måndag när hundarna är borta. Jag gjorde som man inte ska göra med katter: gav honom mat och ställde fram mer så att han klarar sig inatt. Imorgon tänkte jag försöka komma iväg tidigt till lotten och se om han är kvar. Han hade en otäck infektion i ett sår på det vikta örat, så jag vill kolla så att det inte blivit värre.

Hade planerat att slipa upp en solstol och ett utebord, men det gick inte pga regnet och när det hade slutat dök Kasper upp. :) Men innan dess hann jag olja in och grundmåla en trasig solstol som ska fräschas upp med vitfärg och nytt tyg. Står på torkning för natten:
Solstol

Luktar inte så värst kul i stugan, så det känns bra att vädra ut inatt. Både smhi och yr.no lovade sol imorgon så då blir det varmt i stugan och färgen torkar fort. :)

Bord och stolar som har flyttat från balkongen till lotten och stått ute hela sommaren. Rätt nötta och slitna och ska fräschas upp med vitfärg.
Utemöbler för målning

Tanken med att renovera utemöblerna nu i höst är att de ska stå i stugan och härda hela vintern och vara klara för användning till våren. Plus att all färglukt ska hinna försvinna tills vi ska börja övernatta i stugan nästa år... Ska önska ett element i julklapp för det blir rätt fuktigt på nätterna.
Kommentarer:
#1: Olivia!

Jag är också expert på att göra som man inte ska göra! Hoppas att såret såg bättre ut!

2011-10-10 @ 13:01:54
#2: Maria

Ja, det hade börjat läka nästa gång jag träffade honom och gången efter det så var såret helt borta. :)

2011-10-10 @ 17:20:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: