Mias Oas

2011-11-28
00:02:02

111127 Besök från USA och annat
Den här veckan har verkligen varit händelserik, både på jobbet och fritiden. Inte någon tid till vila eller mycket sömn heller för den delen. :)

Natten måndag-tisdag natt var min mage paj så det blev inte många timmars sömn där.

Tisdag: I tisdags kväll hade vi möte med kvartersrådet för att planera inköp till det årliga julbordet, som hölls idag, söndag. Det blev ganska sent och efteråt hade vi lite grejor att fixa inför onsdagen. Kom i säng vid 12-halv ett på natten.

Onsdag: Upp klockan 5.30 på onsdag morgon för att hämta bror Tomas och svägerskan Amy på tåget. De bor i San Fransisco så vi träffas inte särskilt ofta. Det blev förstås en sen kväll för vi hade mycket att prata om. :) Kom i säng vid 12-halv 1 igen.
Tomas och Amy

Torsdag: Jobbade förmiddag, hade tagit ledigt på eftermiddagen. Åkte till Övik med sambon, brorsan, svägerskan och en kusin för att hälsa på mormor. Mormor blev jätteglad av att träffa Tomas och Amy! När vi kom tillbaka till Umeå så stannade vi till på Socialize för middag. Mmmums!
Middag på Socialize 
Hem och packa för Tomas & Amy som skulle med nattåget till Stockholm. Tråkigt att ta farväl, men vi ska försöka åka till San Fransisco till våren. Det blev förstås en sen kväll, kom i säng vid halv 1 igen.

Fredag: Morgonmöte på jobbet. Kände mig rätt knäckt, men ändå glad och upplyft efter "mini-släktträffen". På kvällen var jag dock inte alls pigg. Nyöppnad loppis på lunchen. Fyndade 4 rosskålar för 15:-:
Loppisfynd rosskål

Lördag: däckad hela dagen med feber, halson och snuva. Orkade inte ens hjälpa till att ställa i ordning i kvarterslokalen inför julbordet.

Söndag: Sov fram till 15, hjälpte sen till med julbordet. Snuvan höll sig lugn tack och lov, var rädd att börja nysa i maten eller nåt, men jag hade bara feber, svullna bihålor och kände mig jättetrött. Julbordet blev lyckat i alla fall och i år lottade vi ut priser också. :)
Julbord i kvarterslokalen på Ystarvägen 147, kvarteret Prästosten 2 i Umeå.
Nu känner jag mig som skit, med en annalkande migrän, eller om det bara är bihålorna som spränger. Fattar inte hur jag ska orka igenom morgondagen när det känns som att jag håller på att gå sönder, men det måste gå på nåt sätt. Har köksvecka på jobbet nästa vecka...

Kommentarer:
#1: Maria

Vilka underbara rosskålar!



svar: vad kul att hitta nån likasinnad ;)

2011-12-01 @ 08:09:01
#2: Piapepsie

Vilken vecka!!! Men det var säkert kul med mini släktträff :) Attans fina rosskålar :) och så billiga! Hade turen att hitta en gammal såssnipa utan öra på Myrorna för 15:-...den blev perfekt med två hyacinter och lite mossa i :) Loppis är bra!! :)

2011-12-02 @ 23:45:36
#3: Maria

Ja, visst är de!!! Är supernöjd med dem och priset. :) såssnipa till hyacint? Tack för iden! :)

2011-12-04 @ 18:32:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: