Mias Oas

2011-03-05
19:34:42

110305 Storkok, bak & solstolsöverdrag :)
Sambon var på House of Metal och jag har mått dåligt i veckan och hade inte lust att följa med. Bjöd hem min goda vän Rebecca för storkok och bakning.

Det blev 6 lådor jättegod ris- och bönröra, chokladkakor och hembakt knäckebröd:
Chokladkakor och hembakat knäckebröd. Mums!

Chokladkakorna bakades efter ett recept för kolakakor. Bytte ut sirap mot kakao och tog en smula mindre socker än i receptet. Tryckte fast kärnor i degen. Yummie!
Chokladkakor

Knäckebrödsdegen delades i tre och kryddades med fänkål, basilika och oregano och beströddes med flingsalt. Supergoda med ost istället för salta kex! Lite nyttigare också antar jag... :)
Hembakt knäckebröd

Snälla Rebecca hade sytt ett överdrag till en solstol som jag ska fixa till och måla om till sommaren. :D Hon hade inte bara sytt överdraget utan även en kudde som jag ska sy band på, som man kan knyta fast på stolsryggen så att den inte glider ner när man reser sig. Fanny måste förstås inspektera. Hon kände säkert lukten av Rebeccas katter Lillith & Tippen. :)
Tyg till solstol
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: