Mias Oas

2011-03-26
19:01:32

Projekt till kolonilotten

Idag har vi i kvartersrådet flyttat möbler från den gamla till den nya kvarterslokalen. Jag tog hand om en del möbler och saker som blev över och skulle slängas:

En bokhylla till kolonistugan, liten och vit. Perfekt! Jag har skurat upp den men tänker inte bry mig om att måla om den, eftersom den redan är lite shabby chict skavd. :) Bokhylla till kolonistugan.

Tavlorna med rosmotiv skänkte jag till kvarterslokalen för några år sedan. De kommer inte att rymmas i den nya lokalen. Istället för att hamna på soptippen så kan jag hänga upp de finaste tavlorna i kolonistugan och de tavlor som har spruckna glas kan man använda planscherna och klippa ut rosorna till decopage på en ask, en möbel eller något annat.
Tavlor med rosmotiv

Den här lagerhyllan som skulle slängas kan till exempel bli ett växthus mot redskapskjulet, med glasdörrar gjorda av fönster eller med plast. Den måste förstås impregneras och hyllhöjderna måste anpassas efter att rymma växter. Idéen fick jag på Coops byggavdelning och hade det i bakhuvudet när vi gick igenom det som skulle slängas. Den enas skräp är någon annans skatt... Nu lät jag som en bag lady som sparar på allt... :)
Från lagerhylla till växthus?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: