Mias Oas

2011-02-27
20:34:36

110227 Frösådd: paprika och chili
Här tänker jag skriva om hur det går med frösådd av tomat-, paprika- och chiliplantor. Får se om något annat tillkommer under våren.

27 FEBRUARI:

Frösådd chili och paprika
Det är långt kvar tills snön har smält här uppe i norrland. Tänkte tjuvstarta våren med att så frön. Ett problem bara: småkrukorna är kvar på kolonilotten. Vägen dit är inte plogad och jag har inte skidor att ta mig ut dit med. Krukorna finns i redskapsboden och nyckeln dit ligger i stugan vars dörr har svällt och slagit sig... Men nu ska vi inte leta problem utan lösningar!

Jag tog plastbyttor med hål i, såna som har innehållit körsbärstomater och vindruvor. Jag hade tyvärr bara tre sådana, så det blev två med 6 paprikafrön i varje och en med 4 chilifrön.

Imorgon ska jag köpa fler körsbärstomater och vindruvor och i framtiden spara ursköljda mjölk- och yoghurtpaket.

13 MARS:

Idag sådde jag tomat- och chilifrön. Krukorna är kvar på kolonilotten så jag har sått i mjölk-, youghurt-, juice- och plastförpackningar:
Frösådd i mjölkpaket. Man tager vad man haver...

Plastpåsarna är nog egentligen inte genomskinliga nog, men jag har inget annat hemma för tillfället. Man tager vad man haver... :)
Frösådd i mjölkpaket. Man tager vad man haver...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: