Mias Oas

2011-02-19
17:59:42

110219 Kattvisning på Umestan

Fanny smet in i sovrummet i morse så vi hade lite lördagsmys:

Sköldpaddsfärgad katt

Det var tydligen himla mysigt att få mamma för sig själv en stund, utan svarta blickar från killarna. :)
Sköldpaddsfärgad katt

Sen blev man lite trött i solen...
Sköldpaddsfärgad katt

KATTVISNING PÅ UMESTAN
Supercat kattbutik firade 1-årsjubileum med kattvisning. Jag träffade grannarna Kerstin & Sven som har perseruppfödning. Ingen av kissarna med sig dock, men det fanns andra snyggingar att titta på.

Bengaltjejen Moon hade den mest otroliga rödbruna färg som jag har sett:
En bengal som heter Moon

Det framkommer inte tydligt av bilderna som är tagna med min iPhone, men färgen på ryggen var ännu djupare. Sedan har ju bengalen ett otroligt läckert mönster också. Mer info om dessa bengaler finns på www.silverspirits.se.
Bengal mönster

Silverfärgad Burmatjej
Silverfärgad Burma

Hennes bruna brorsa gick inte av för hackor heller:
Brun burma

Tröttande med en massa människor som ska titta på en...
Birma

Norska skogkatten var också lite pömsig:
Norsk skogkatt

Det blev lite fika, men inga inköp för det var så otroligt mycket folk och trångt. Men nu känner jag till butiken i alla fall. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: