Mias Oas

2011-12-09
13:45:08

111206 Vinterpromenad på Ersboda
I tisdags blev det också en liten vinterpromenad. Norra delen av Västra Ersboda:
Skogen ovanför McDonalds Ersboda

Skogen som ligger ovanför Mc Donalds på Ersboda:
Skogen ovanför McDonalds ErsbodaRännil av smältvatten

På kvällen bakade jag Alströmmerlimpa (potatislimpa, recept kommer när jag får tid och ork) och pepparkakor. Hade glömt att lämna igen Annas pepparkaksmått förra året så jag passade på att baka katter innan jag lämnar igen det. :)
Pepparkakor katt
Kommentarer:
#1: Rebecca

Hur funkade degen tyckte du?

Jag har satt en ny sats nämligen och tänkte ge mig på pepparkakshus

2011-12-11 @ 11:31:48
#2: Maria

Degen funkade mycket bättre när jag gjorde som Susanne sa och använde mycket mjöl under och över och vände degen ibland. Pepparkakorna är nästan slut så smaken var det inte heller något fel på. :)

2011-12-11 @ 19:20:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: