Mias Oas

2011-12-04
00:38:39

111203 Gammlia julmarknad och forumträff
Tog buss 2 från stan till Gammlia julmarknad idag. Kammarkören Sångkraft klev ombord på bussen och sjöng julsånger. Mycket trevligt. Mer musik åt folket! Jag tror jag ska starta en Spontankör. Varje gång vi träffas på offentliga platser måste vi sjunga. :)


Mötte upp med Susanne och Ingela på Gammlia julmarknad. Köpte bröd och en julklapp. Sedan tog vi bussen till Ålidhem för katträff hos Rebecca. Pyssel & fika var temat. Och katter förstås. :)
Pyssel hos Rebecca Kattgänget

Bakade pepparkakor på frihand. Pepparkakskatten som blev en varg när den kom ut ur ugnen:
Pepparkaksvarg

Vackra Lillith smälte nerför soffryggen och charmade sällskapet med sina extremt vackra akvamarinfärgade/turkosblå ögon. :)
Lilith med de gröna ögonen

Lina gjorde en julstärna i vit filt som jag ville sno till en julstrumpa. Blev också grymt impad av Hannas supersnygga julkort.
Julpyssel Julpyssel: julkort

Testade olika mönster på julstrumpan. Väntar dock med att limma fast pärlorna för jag tror jag har guldpärlor hemma som skulle vara snygga till de röda. Fortsättning följer...
Julstrumpa Julstrumpa

När jag kom hem sorterade jag upp teer i teskåpet. Hade beställt teer och kryddor från Borgeby kryddgård av Susanne. Har sammanlagt 23 teer nu, varav 5 chokladteer och 4 med julsmak (kryddigt te, chai och sånt). Dags att bjuda hem katt-tjejerna på teprovning kanske?
Teer från Borgeby kryddgård

...och baka cupcakes med kul dekorationer (inte basilikan förstås :-)):
Kryddor från Borgeby kryddgård

Hade fått energi av att träffa tjejerna så jag sydde på frans på julstrumpan jag sydde förra året och testade att dekorera den med julgranspynt (fäst med säkerhetsnålar för att kunna flytta runt:
Julstrumpa Julstrumpa

Klädde julgranen med Mikael och Oskar. Oskar tyckte det var kul!
Julgran 2011

Nu är jag helt finito i alla fall, men det var värt det även om jag får sova bort hela söndagen för att få tillbaka orken. :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: