Mias Oas

2011-12-02
17:58:47

111202 Adventspyssel
Fortfarande sjukskriven, fortfarande matt, yr och orkeslös, men jag har släpat mig ut för att få lite dagsljus i alla fall. Igår blev det en tripp till skogen för att hitta mossa till adventsljusstaken och julgrupp. Gick förbi det här häftiga trädet som växer på en sten:
Träd växer på sten

Det var dåligt med vitmossa till slut plockade jag denna gröna. Jag hoppas verkligen att den inte är astmaframkallande eller giftig för nyfikna katter.
Adventsljusstake med grön mossa Grön mossa från skogen

Snällaste sambon hade köpt vitmossa från affären så då blev det en snabbt komponerad julgrupp. Julstjärna i tyg för hans allergi, mossa, både vit och grön och så lite pynt. :)
Julgrupp

Var på apoteket idag och gick förbi Kappahl på vägen. Slank in och såg de här som jag blev förälskad i förra året. Hade 25:- rabatt så de kostade bara 74:- i slutänden. Var tvungen att passa på. Looove red! Och mina gamla vantar har faktiskt gått sönder, så jag behövde nya vantar. På riktigt! :)
Röda vantar från Åhléns
Kommentarer:
#1: Piapepsie

Åh så fina julgrupper! Och underbara Lovikavantar :) Har aldrig sett röda förrut!

2011-12-02 @ 23:36:59
#2: Maria

Jag såg dem förra året, men när jag skulle köpa dem var de slutsålda. Jag var bara tvungen att köpa dem! :)

2011-12-04 @ 18:35:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: