Mias Oas

2011-08-26
22:35:18

110826 Hemlös katt på koloniområdet
Idag fick vi el indragen i stugan, så jag fixade med lampor och möblering när jag hörde ett "mjau-mjau-mjau" utanför dörren. Där står samme herre som jag träffade i söndags på vägen och lovade att han skulle få komma in i stugan och kanske få lite käk nästa gång vi var där. Jag vet, man får inte mata katter, men hur som helst... Bara det att han tydligen forstod vad jag sa... Kisse-Måns-Pelle kom in i stugan och jag hade tagit med lite kattmat hemifrån. Han slukade maten och sen ville han ha gos. Han följde med mig till säng-soffan och hoppade upp för att mysa på en gång. Klok och fin kille. Jag har skickat bilden på honom till Djurskyddet och kollat Locus bortsprungetannnonser, men ingen matchning. :(

Pelle-Måns var übergosig.
Svart vit katt böjt öra Umeå

Lääänge... Jag fick inte gå ifrån honom en sekund! Mikael fick fixa fika. (Fick en bullängd av en granne)
Svart vit hankatt kastrerad vikt öra

När Kisse-Måns hade somnat smet jag ut och hjälpte Mikael gräva kabeldike för elkabeln. Tuungt att gräva i grusjord!!!


Ingen som känner igen "Kisse-Måns"??? Han finns alltså i Ersmark norr om Umeå. En örat är vikt.
Svart vit katt upphittad Umeå. Vikt öra.
Kommentarer:
#1: Anna

Ta på han ett halsband med en fasttejpad lapp med en uppmaning om att ägaren ska ringa dig för att bekräfta att han inte är bortsprungen, sen är det bara vänta och se om någon ringer.

2011-08-27 @ 10:33:53
#2: Maria

Ja så kan man göra ja. Ska kolla om jag har något halsband. Tack för tipset!

2011-08-27 @ 22:57:20
#3: Rebecca

Har du anmält honom hos polisen?

2011-08-28 @ 10:19:19
#4: Maria

Ja. Fick telefonnummer till ägaren som kom och hämtade honom på en gång. Han heter Kasper, är 12 år och jag kommer att sakna honom mycket, men är glad att han har tak över huvudet i vinter. (Om han inte bestämmer sig för att vandra IBF igen, vilket han tydligen gör med jämna mellanrum...)

2011-08-28 @ 23:36:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: