Mias Oas

2011-08-16
18:40:00

110816 Sovplats till stugan?
Nu är stugan nästan klar. Saknas i princip bara elindragning och sovplats. Jag har pratat med elektrikern idag och med varm hand lämnat till Mikael att besluta om vi ska ta ett fast eller flytande avtal i offerten. Nu hoppas jag bara att han bestämmer snabbt och ringer elektrikern asap så får vi KANSKE elen indragen nästa vecka...

Vi behöver ju också fler sängplatser. I sängskåpet ryms bara en person, så jag tittar på alternativ:

Ikeas Ektorp med Byvik klädsel bäddsoffa eller Romantisk dagbädd?

1. Ikea Ektorp bäddsoffa med Byvik klädsel.
Vi har den soffan som vanlig soffa med samma klädsel hemma. Attans att inte den är en bäddsoffa!!! För då hade jag tagit ut den till stugan och skaffat en ny soffa till lägenheten...

2. Romantisk dagbädd från Ilva. Fast i dagbädden ryms ju bara en person ändå...
Kommentarer:
#1: Rebecca

Jag skulle se till att allt tygmaterial gick att ta hem under vintern, det vore synd om någonting möglade.

Så mitt tips är enklaste möjliga träbottnar med lösa madrasser, det romantiska kan du få dit med kuddar och överkast.



2011-08-18 @ 10:04:14
#2: Maria

Jag har också funderat på det där med tyger och fukt i ouppvärmd stuga... Enda problemet är att förråden är överfulla här hemma... Men tack för tipset, ska fundera vidare på lösningar. (även förvaringslösningar)

2011-08-18 @ 22:27:38
#3: Anette

Maria!

Jag skulle rekommendera denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315

(Valde den vita för att jag tror den är mer i din stil till stugan.)



Vi har den svartbruna (med två lådor) i Elviras rum och den är rejäl och bra. Lite på den dyrare sidan för att vara Ikea, men det är rejält trä i den.



Funkar som soffa på dagen, enkel- eller dubbelsäng på natten (80 eller 160 cm). Rymmer gott om sängkläder och annat i lådorna. Barnsäng till vardags, gästsäng vid behov.



Vi har köpt madrasser och bäddmadrasser på Jysk samt madrassväskor som de har till en billig penning. En madrass i sängen, en i förrådet. Som en smäck! :-)

2011-08-20 @ 10:47:16
#4: Maria

Tack för tipset, Anette! Den var fin och skulle absolut passa i stilen. Är den bekväm att sitta på också?



Jag ska på en loppis imorgon så kanske jag hittar nåt där. Man vet aldrig, men jättebra att ha flera lösningar på lager. :)

2011-08-21 @ 05:44:28
#5: Anette

Bekvämligheten beror så klart mest på hur tjock/mjuk madrass man utrustar den med. Kuddar mot ryggstödet krävs också, då den är väldigt rak i ryggen. :-)

2011-08-23 @ 14:56:23
#6: Maria

Det blev två sängar med löstagbara dynor på loppis i lördags. Fula som stryk, men med lite fix så ska det nog bli bra. Bild finns på: http://miasoas.blogg.se/2011/august/110821-loppisfynd.html

2011-08-23 @ 21:09:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: