Mias Oas

2011-08-10
17:49:41

110810 Chili och paprika
Bild 1: Det är tillfredställande att se växter och frukter komma upp från frön. Sådde Cayenne Long Slim-chili i våras.
Bild 2: Blomman för dagen håller på att klättra in hos grannen ovanför, men den breder inte ut sig så mycket. Nästa år ska jag så klätterväxter i hela balkonglådan så att vi får lite mer insynsskydd.

sått chili Blomman för dagen

Paprika och chili:
Paprika odlad på balkong Chili odlad på balkong

Tomaterna är ännu gröna, men snart så...
Tomater

Rosen från Willys har börjat blomma igen. Tänkte plantera ut den på lotten till hösten. Mormor brukade göra så där hon bodde förut och de tog sig och blev faktiskt ganska stora. :)
Rosa ros Rosa rosenknopp

Och vintersquashen fortsätter växa. Dock inte så stora squashar ännu...Vintersquash
Kommentarer:
#1: Ylva

Har suttit här och blivit inspirerad av dina bilder på balkongen. Hittade dig på odlingssidan på Facebook

2011-11-17 @ 11:48:43

Här kommer min trädgårdsblogg men där finns inte så mycket bilder.

2011-11-17 @ 12:00:35
#3: Maria

Hej Ylva! Vad kul att du hittade till min blogg. :) Jag var in och kollade på din blogg som var fint organiserad efter de olika delarna i din trädgård. Jag blev väldigt nyfiken på hur den ser ut. Kommer det fler bilder nästa år?

2011-11-18 @ 22:59:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: