Mias Oas

2011-08-05
22:09:25

110805 Ett lass grus till vårt lilla "hus"
Lite grus till vårt hus kom idag. 2500:- för en jättehög, men det var det minsta man kunde köpa. Kanske kan sälja till grannarna? Lite markduk runt stugan...
Lite grus till vårt hus... Markduk till grus

... och 10 gruslass senare är åtminstone en sida täckt med grus... Tycker det börjar bli ganska fint.
Trevligare än att se lerjorden under stugan i alla fall. :)
Grus runt stugan

Bild 1: Flyttade på några aklejor som stod ivägen vid stugknuten (där det är uppgrävt)...
Bild 2: ...och fick därmed testa min idé med en rabatt för att avsluta jordgubbslandet (längst fram bilden)
Flyttat aklejor Aklejrabatt

Och som bonus: lite inspiration från Indiska där jag slank in efter jobbet. Om jag inte nyss hade pungat ut 2500:- för grus, så kanske det hade blivit något litet på rea i alla fall. Nu nöjde jag mig med att titta.

Snirkliga soffan och bordet vore en dröm att ha ute på lotten. Kanske under det planerade äppelträdet? :) Och vattenbehållaren i metall är ju betydligt vackrare än plastdunken från Jysk... :)
Snirklig soffa och bord från Indiska Vattenbehållare med tapp från Indiska

Ääälskar muggar och skulle ha hur många som helst om jag fick för sambon. Men det råder köpstopp på muggar här hemma...
Kopp med fyrkantigt fat från Indiska Kopp från Indiska med fjäril

Har ett slitet fat ute på kolonilotten som just nu agerar verktygsfat. Tänkte måla det i den här stilen:
Runt fat som inspiration Indiska


Kommentarer:
#1: Rebecca

Du lär väl ha ruggigt ont i kroppen efter allt det där gruset ;-)

2011-08-06 @ 09:42:35
#2: Maria

Ehh, Mikael fick lassa grus medan jag planterade om aklejorna som hade stått i vägen... Har problem med nacke och armar just nu så det var inte bara av lathet som han fick dra det tunga lasset. :)

2011-08-06 @ 15:52:22
#3: Maria

Ehh, vart tog mitt svar vägen? Mikael fick dra det tunga lasset. Pga värk i axlar och armar så gjorde jag lättare saker som att röja undan och flytta blommor som stod i vägen för gruset. Tack för sällskapet på Röda korset idag förresten! :)

2011-08-06 @ 15:59:45
#4: Alicia

sv: Tack så mycket!

Åh, jag älskar också koppar. Man kan inte ha för många!

2011-08-11 @ 21:31:07
#5: Maria

Men precis! En kopp för morgonteet, en för skvallerteet med väninnorna, en för storfika med en massa kompisar, en för lilla koppen te, en stor kopp till långfilmen, en för höstte, en för sommarte, en för julte... :)

2011-08-14 @ 09:03:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: