Mias Oas

2010-09-27
20:17:41

100927 Höststädning på lotten
Höststädat på lotten
Ikväll har vi röjt upp på lotten. Mikael var ledig hela dagen och jag flexade ut tidigare från jobbet. Vädret var underbart med strålande sol och värme så det var en perfekt dag att göra det. :)

Det känns lite vemodigt, men det är inte sista trippen dit. Jag planerar att åka ut åtminstone en gång till i höst för att ta tillvara luktärterna som jag ska plantera nästa år, och för att beskära och ev. gräva upp en rödvinbärsbuske åt en vän som vill ha den. Två giga-buskar var för mycket för oss. Vi har inte ens tömt ena busken... Är inte särskilt förtjust i röda vinbär.

Höststädat på lotten
Bron nyskurad och dörrmattan på tork.

Vi har tömt krukor på jord och växter, plockat undan redskap, städat ur stugan och sedan ställt in de utemöbler som ska vinterförvaras där samt skurat bron som var alldeles lerig efter att ha sprungit ut och in i stugan. Jag har också skrapat målarfärg från en solstol och ett bord som ska målas om till våren.

Höststädat på lotten
Krukorna står på tork till nästa gång vi åker ut och ska plocka bort det sista.

Höststädat på lotten

Höststädat på lotten
Nästa år kommer gräset att börja växa där rondellen stod.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: