Mias Oas

2010-11-07
20:29:41

101107 Höststädning av lägenheten

Har avklarat fönsterputs i kök, vardagsrum och sovrum (bara kontoret kvar) och gardinbyte.

I helgen har vi städat ur två klädkammare. Väldigt bra att gå igenom och rensa ut grejor några gånger per år. Fast med tanke på hur astmatisk han blev så borde vi nog städa lite oftare... :)

Oskar i ryggsäcken
Oskar hjälpte till genom att inspektera ryggsäcken. Jo, den duger att ligga i.

Oskar i en ryggsäck på en hylla 1,6 meter upp.
Ryggsäcken godkändes såpass att Oskar hittade själv vägen upp till hyllan 1,6 meter upp i klädkammaren. (Han brukar aldrig hoppa upp annars!)


Min klädkammare fick sig en rejäl utrensning. Frågan är bara vad jag ska göra med alla utrensade kläder? Myrorna? Sälja på Blocket känns drygt. Jobbigt att fota och skriva om vartenda plagg... Miniloppis hemma?


Mikael var duktig på att rensa ut i sin klädkammare. Garderoben - som inte syns i bild - är dock fortfarande fullsmockad med kläder, överkast och sängkläder.

Vacumpåse
Vacumpåse från Rusta fylld med Ektorpöverdrag till 1 soffa och två fåtöljer. Det röda fåtöljöverdraget har jag tänkt sälja länge eftersom det inte passar här. Har två fåtöljöverdrag om någon skulle vara intresserad? Ge prisförslag. :)

101128
Höststädningen gick över i julstädning. Sedan sist så har jag:

* Putsat fönster i vardagsrum, sovrum, kontor, kök+bytt gardiner och lampor till julstjärnor. Adventsljusstakarna åkte fram igår.
* Tömt och skurat HELA badrummet; väggar, golv, bakom och under badkar, till och med rengjort i avloppsrören...
* Tömt och torkat ur alla bokhyllor i sovrummet och några i vardagsrummet. Mikael köpte ny förvaring för sina tusentals DVD-skivor så bara det var ett projekt som tog några dagar. Men det blev mer plats för mina indiska lyktor i bokhyllan. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: