Mias Oas

2010-06-11
10:33:43

Artikel om balkongen i Bostadens tidning Hej!
Igår kom artikeln om min balkong ut i Bostadens tidning Hej!. Den är jättefint skriven, men det blev en smula ironiskt när balkongen nu är tömd för fasadrenoveringen. Innehållet från balkongen; blommor, platsbyggda möbler, solstolar med mera, är nu utspritt i hela lägenheten eftersom sakerna inte ryms i förrådet. (Utrymmesbristen är anledningen till att vi har vinterförvarat det mesta på balkongen...)

Jag har försökt ställa plantorna så nära fönster som möjligt, men det är stooora krukor, så allt ryms inte på fönsterbrädan.

Igår fick jag tag på byggföretaget och pratade med en mycket trevlig man som sa att vi kanske, med tanke på att balkongen är inbyggd, kan ställa blommorna in mot väggen på balkongen.

Renoveringen kommer att pågå till augusti, byggställningarna med nät kommer att vara kvar även under industrisemestern.

Nu börjar jag allvarligt fundera på att övertala sambon om att hitta en liten stuga att bo i på sommaren och ta med växter och katterna.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: