Mias Oas

2010-06-22
22:18:18

Hjälp på täppan
MÅNDAG 21 JUNI
I helgen har vi varit på lotten och rensat ogräs och klippt gräs trots regn, mygg och kyla. Måndag och idag, tisdag har bjudit på bättre väder. Igår träffade jag vice ordföranden för att skriva under arrendekontraktet.
Fin utsikt från lotten.

TISDAG 22 JUNI
Ikväll hade vi några vänner över till kolonilotten. Vi grillade sojakorv i kvällssolen och efteråt gick vi runt och kollade på grannarnas lotter.

Mina väninnor R. och A. är båda betydligt duktigare än mig på växter så jag har lärt mig rätt mycket ikväll. :) Medan vi tjejer gick runt och kollade på växterna på lotten så högg killarna in och rensade. (Längst fram på bilden)


I odlingslådorna dolde sig bland annat palsternackor:
Bland annat palsternackor dolde sig bland ogräset i odlingslådorna.
En mycket trevlig kväll! Tänker bjuda in fler gånger i sommar! Allt blir så enkelt på landet, med disk och städning... :)

Tyvärr missade gästerna rabarberpajen som jag bakade när vi kom hem:
Paj gjord på rabarber från kolonilotten.
Kommentarer:
#1: Lotta

Verkar härligt Maria! Tänk vad fint ni kommer att ha det i sommar bland blommor och blader :)

2010-06-22 @ 22:48:13
#2: Maria

Du är mycket välkommen med syster! Nu blev det en ganska oorganiserad sista-minuten träff därute. Grill finns på plats så jag kan bjuda på grillat eller fika. :)

2010-06-22 @ 22:51:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: